29 Haziran 2014 Pazar

Nasıl Yapılır #1: Pigment Farları Nasıl Uygularız?

Herkese merhaba!

Kullandığımız renk renk farların renkleri bazen bize yeterli canlılıkta/parlaklıkta gelmez, değil mi? Bu problemi çözmek, daha saf renkler elde etmek için pigmentlerden faydalanırız. Zaten kullandığımız farların “özü” bu pigmentler. Bugünkü yazımda ise sizlere pigment farları kullanmak için 3 temel yöntem göstereceğim, siz de bu farları nasıl kullanacağınızı öğrenmek/farklı yöntemler incelemek istiyorsanız yazının devamına buyrun.

Nasıl Yapılır, How To, Pigment Far, Pigment Shadow



Nasıl Yapılır, How To, Pigment Far, Pigment Shadow
Nasıl Yapılır, How To, Pigment Far, Pigment Shadow
İlk yöntem: Far bazı. Far bazları, göz kapaklarımızda farların daha uzun süre kalması, yani göz kapağımıza tutunması için yardımcı olurlar. Peki neden pigmentleri göz kapağımızda sabitlemek için kullanmayalım? Benim elimde the Balm’dan Put a Lid On It baz vardı bu çekim esnasında. Siz elinizdeki herhangi bir renksiz/ten renginize uygun far bazından faydalanabilirsiniz. Far bazını uygulayıp azıcık kuruması, uygun bir zemin oluşturması için biraz fırsat veriyoruz kendisine, sonra da uygun bir fırça veya zarif parmaklarımız yardımıyla tampon hareketlerle bazın üstüne uyguluyoruz pigmentimizi. Burada tampon hareketler gerçekten önemli.




Nasıl Yapılır, How To, Pigment Far, Pigment Shadow
İkinci yöntem: Krem far. İlk yöntemin bir başka versiyonu diyebiliriz. Çünkü ben elimdeki krem farları da göz bazı/far bazı olarak kullanmayı seviyorum. Ancak, far bazından farklı olarak, burada seçtiğim pigmentin renginin kullanacağım krem farla uyumlu/benzer olmasını önemsiyorum. Far bazında ise dilediğiniz rengi kullanma imkanınız var. Krem farın rengini daha güzelleştirmek, ışıltılarla bütünleştirmek için bu yöntemi kullanarak pigmentlerinizi değerlendirebilirsiniz. Ben bronz renkte bir krem far uygulayıp bakır renkte bir pigment uygulayacağım, bakalım sonuç nasıl olacak.

Nasıl Yapılır, How To, Pigment Far, Pigment Shadow




Nasıl Yapılır, How To, Pigment Far, Pigment Shadow
Nasıl Yapılır, How To, Pigment Far, Pigment Shadow
Üçüncü ve son yöntem: Islak fırça. Bunu preslenmiş farla da uygulayabileceğiniz gibi pigmentlerde –bence- en iyi sonuç veren yöntem bu. Ben fırçamı MAC Fix+’la ıslatıyorum, pigmentten kullanacağım kadar bir başka yere koyup ıslak fırçamı pigmentlerin üstünde gezdiriyorum. Bu sıvıyla birleşen pigmentler toz toz olup uçuşmak yerine cilde uygulanıp sabitlenecek kıvama geliyor. Sanıyorum normal su da kullanmak mümkün, ama bu işlem için                                               elinizde Fix+ varsa kesinlikle kullanmalısınız.


Nasıl Yapılır, How To, Pigment Far, Pigment Shadow


Bu yöntemlerden başka olarak uygun renkteki pigmentleri, örneğin şampanya/kırık beyaz/inci beyazı vs., aydınlatıcı olarak da elmacık kemiklerinizin üstüne pıt-pıt dokundurabilirsiniz. Siz bu yöntemleri faydalı buldunuz mu? Bunlardan farklı olarak, pigment uygulamak için sizlerin kullandığı yöntemler neler? Haydi yorumlarda paylaşın! :) Bir sonraki yazıda görüşmek dileğiyle, sevgiler,


-Çünkü gevrekboyozçiğdem-


Twitter: @MugeLubicBlog | Instagram: mugelubic

9 yorum:

  1. Bayildim:) ben daha cok kas altindaki kemige ve goz pinarina beyaz bej kahve tonlarini uygun fircayla ufleyerek hafif sekilde surmeyi tercih ediorum gozu daha buyuk gosterio cunku :) ama islak nasi olur merak ettim hemencik denicem merakettim :) eline emegine saglik yazin harika olmus :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Islak yöntem rengin saf halini yoğun bi şekilde bize veriyor, mutlaka denemelisiniz :) Beğenmenize sevindim, sevgiler ♡

      Sil
  2. En güzel ve en çok rengi canlandıran yöntem kesinlikle farı ıslak kullanmak bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman küçük bi sır: Wet'n Wild farları ıslak uygula, çıldırırsın ♡

      Sil
  3. Islak fırçayla uygulamak daha iyi bir sonuç veriyor hem daha basit bence :)

    YanıtlaSil
  4. Islak fırçayı duydum ama denemedim hiç, ıslak hissini gözümde sevmediğimden (biraz huylu muyum ne ) ama daha canlı farlar için yapacağım bu kez ! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ıslak bir his bırakmıyor, çünkü farlar hali hazırda o nemi emmiş ve daha kıvamlı bir hale gelmiş oluyor :) Denemelisin mutlaka <3

      Sevgiler :)

      Sil
  5. Merhaba Müge! :)
    Bloğunu yeni keşfettim. İnceledim, çok çok beğendim. Yazıların çok eğlenceli ve yararlı canım. Artık sıkı takipçinim ve istersen benim bloğuma da beklerim! :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...