5 Eylül 2014 Cuma

Gece Cilt Temizliği&Bakım Rutinim #1 | Benim cildim-ürünlerim-etkiler. Tavsiye? | My Night Skin Care Routine



Cilt Bakımı | Skin Care
Google Görsellerden alıntıdır.





Herkese merhaba! :)


İnternetsiz geçirdiğim bir tatilin ardından bloga dönmenin mutluluğunu yaşıyorum! Bu süreçte Instagram'da oldukça aktiftim, hala takip etmeyenleriniz varsa bekleriz efenim. Neyse... Bugünün yazısı benim cilt bakım rutinim hakkında. Belli zamanlarda yeni bir cilt ürünü aldığımda diğerlerini kenara atıp hemen yenisine başlıyorum. Ama genel hatlarıyla açıkladığım ve bazı olması gereken temel noktaları vurguladığım bir yazı olacak; bu temel noktalardan faydalanabilirsiniz. Yalnızca bilgi içeren bir yazı, tavsiye yok. Neden mi? Nedeni yazının devamında ^_^







Cildimizin temizliğini pek çok farklı kişi, portal ve benzeri yer vurgulamakta: ÇÜNKÜ ÖNEMLİ. Bazı geceler ben de küçük bir kaçamak yapıp makyajımı silmeden yatma gafletinde bulunabiliyorum; direkt cilt kalitesi düşüren bir şey, otur sıfır! Cildimizin nefes almasına izin vermeli, takviyelerle onu beslemeliyiz.

Tabii ki genetik, beslenme alışkanlıklarımız, sahip olduğumuz hastalık/alerjiler de cildimizi etkiliyor. Bunlar da rutininizi oluştururken, cildinize göstermeniz gereken hassasiyeti hesaplarken göz önünde mutlak bulundurmanız gereken kriterler. O yüzden bence cilt bakımı ürünleri uzmanlar harici tavsiye edilmemeli. Ben size burada sadece kendi cildime uyguladığım ürünlerin benim bünyemdeki etkilerini anlatabilirim. Ancak yazının başında da belirttiğim üzere bazı temel noktalar var, bunlardan faydalanabilir ve kendi cildinize uygun şekilde bu tavsiyeleri kullanabilirsiniz :)

İlk adım: Makyajdan kurtulmak!
Cilt Bakımı | Skin Care Garnier Kusursuz Makyaj Temizleme Suyu Yves Rocher Pur Bleuet

Gün boyu bozulmadan kalması için kullandığımız suya dayanıklı maskaralar, fondöten+pudralar... Eve geldik, mutlu rüyalar zamanı. Ama bu makyajla ol-maz. Ben yağlı, çift fazlı bir göz makyaj temizleyicisi kullanıyorum. Önce göz makyajımı çıkartıyorum, ki çözülen farlar/maskaralar cildime değebiliyor. Sonra da misel su ile cilt makyajımı ve göz makyajımdan arta kalanları çıkartıyorum. Burada sizin tercih edeceğiniz markalar değişebilir. Ben Yves Rocher'nin Organik Peygamber Çiçeği Özlü çift fazlı göz makyaj temizleyicisini ve Garnier'nin Kusursuz Makyaj Temizleme Suyu'nu kullanıyorum. Benim işimi görüyorlar :)

Alternatif olarak direkt saf yağ veya balm temizleyiciler, sıcak havlu tekniği, vs. de kullanılabilir. Sizin tercihinize kalmış.




İkinci adım: Cildini iyice arındır, gözeneklerine nefes alma şansı ver!

Makyajınızı bu sularla, yağlarla çıkartmanın yeterli olduğunu düşünmediniz herhalde? İşte geliyor komplike kısım! Burada cildinizin özellikleri tamamen devreye giriyor. Kuruysa kuru ciltlere göre çözümler, yağlıysa ona göre... Önemli olan adımlar :)
Cilt Bakımı | Skin Care Clinique Anti Blemish Cleansing Foam
Cildimizi arındırırken kullanabileceğimiz farklı kategoride seçenekler var. Bir ara temizleme köpüğü kullanıyordum, ama istediğim verimi alamadım sanırım. Aklımda bir markanınki daha var, ona ulaşırsam sanırım "temizleme köpüğü" olayının bana göre olup olmadığını ^_^ Veya belli özellikteki doğal kalıp sabunlar da yüzünüzü yıkayıp arındırmak için iş görebilir ^_^

Ardından geliyor tonik. Tonik de kalıntıları arındırmak konusunda önemli bir enstruman. Özellikle yağlı ciltlerde gözeneklerde yağ birikimini önlemek adına hafif alkollü tonik ile cilt temizliği yapmak önemlidir, ancak kuru ciltliler tarafından bu ciltleri daha da kurutacak bu hafif alkollü tonikler yerine normal tonik kullanılması gerekir. Yine cildinize uygun türde bir tonikle temizliğinizi yapmayı unutmayın. Benim son zamanlarda müdavimi olduğum tonik IDA.KEW Dengeleyici Yüz Toniği. İçeriğinin %100 doğal olması da benim için bir artı. Bazen de yine aynı markanın %100 Saf Gülsuyu'nu kullanıyorum. Gerçek gülsuyunun da iyi bir temizleyici olduğunu ve ondan faydalanabileceğinizi unutmayın ^_^

Cilt Bakımı | Skin Care Toner IDA.KEW, Clinique Anti Blemish, Nivea Pure&Natural, Kiehl's Calendula

Farklı tonikler de kullandım tabii öncesinde Nivea, Clinique ve Kiehl's'tan. Özellikle son iki markanın ürünlerini iyice araştırarak aldığım için, gayet memnunum. Dönüşümlü olarak kullanıyorum birkaç aylık süreçlerle ^_^

Üçüncü adım: Cildini beslemeyi ihmal etme!

Cildi besleme kısmı da yine cilt tipiniz ve ihtiyaçlarıyla ilgili. Cildinize kulak verin ve mutlaka uzman desteği alın. Çünkü cilt kalitesi yanlış ürün kullanımıyla mahvolur, geri getirmeniz çok zordur/bazen imkansızdır. Cildinizin ihtiyacına göre serumlar kullanabilirsiniz besleme/leke giderme/germe amaçlı. Önce serum. Çünkü hazır gözenekleriniz açıkken serumun emilimi kolaydır ve içindeki etken maddeler daha çabuk işlenir. Bir ara serum kullanıyordum, ama pek faydasını göremedim. Cildime göre iyi seçilmemiş olabilir :)

Sonra da, benim de halihazırda iyi bir tane arayışında olduğum, -varsa- göz kreminizi en nazik parmağınız olan yüzük parmağınızla narince uygulamanız lazım. Çünkü oradaki deri çok çok narin ve hassas, kolayca kırışabilir/irrite olabilir. Ne kadar iyi besler, nemlendirirsek o kadar az/geç kırışır.

Cilt Bakımı | Skin Care IDA.KEW Harmonizing Moisturizer
Sonrasında da tüm yüzü nemlendirmek için yine cildinize uygun bir krem seçmelisiniz. "Benim cildim yağlı, bi de nemlendirici mi sürücem emeen..." diyenleri görüyorum ve onlara da sıfır! Nem ve yağ kavramları aynı şey değil maalesef. Size kırışıklıklarınızla başarılar dilemek düşer bana da ^_^ Benim cildiğim yağlıya dönük karma. Hali hazırda kullandığım IDA.KEW "Harmonizing Moisturizer" bu anlamda benim ihtiyaçlarımı karşılıyor.

Bir gece için yeter de artar bile değil mi! ^_^ Siz bu adımları yerine getirebiliyor musunuz? Atladığınız, bu yazıyla birlikte farkettiğiniz adımlar var mı? Yazının içinde bahsi geçen ürünlerin hepsi tek tek blogta yerini alacak, onun da bilgisini vermek isterim :) Yazıyla ilgili düşüncelerinizi yorumlar kısmında belirtirseniz çok sevinirim. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere, sevgiler,

-Çünkü gevrekboyozçiğdem-

Twitter: @MugeLubicBlog | Instagram: mugelubic

5 yorum:

  1. Canimm ne guzel bir yazi olmus. Aciklayici , anlatici :) ben tonikleme asamasina pek ugramayanlardanim . Su siralar caudalie guzellik iksiri kullaniyorum ama onun disinda toniklema atladigim bir adim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim, umarım faydalı olabilmişimdir ^_^

      Sil
  2. makyaj temizlemede aynı ikiliyi kullanıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an için memnun olduğum ikili benim de ^_^

      Sevgiler ♥

      Sil
  3. Idakew markasını çok merak ediyorum,teşekkürler yazı için ben de bloğuma beklerim.
    zeyusanka.blogspot.com
    Takipteyim,sevgiler!:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...